Emotionele veerkracht in sport

Inhoud training Emotionele veerkracht in sport

Als tenniscoach dien je over een goed gevulde gereedschapskist te beschikken, waarin, naast kennis en ervaring, je ook over mentale vaardigheden dient te beschikken om het maximale uit je leerlingen te kunnen halen. Niet alleen weten hoe je technisch veranderingen aanbrengt, maar ook hoe je bijvoorbeeld veranderingen op het niveau van gedrag, overtuigingen en identiteit kunt bewerkstelligen.

 

Zelf doen en zelf ervaren!

De cursus bestaat uit drie dagdelen waarin je vooral praktisch op de baan aan het werk gaat. Vanuit de theorie maak je gelijk een vertaalslag op de baan. Interessante oefenvormen om verschillende mentale vaardigheden te kunnen trainen voor jezelf en je leerlingen. De oefeningen variëren in allerlei drukvarianten zoals: moeilijkheidsgraad, tijdsdruk, precisiedruk en belastingdruk. Je leert praktische technieken om gemakkelijk optimale gemoedstoestanden te bereiken. Je leert hoe je meer keuzevrijheid kunt ervaren wanneer je emotioneel vastloopt. En je leert hoe je je fysiologie kunt inzetten om snel tot een gewenste verandering te komen.

De thema’s die aan bod komen in de training zijn o.a.: emoties managen, verbeelden en mentale strategieën.

 

Na deze training kun je het volgende:

 

Je weet hoe je onder druk jezelf kunt blijven en gefocust kunt blijven en hoe je dit kunt trainen met je leerlingen.

Je weet hoe je gemakkelijk in een andere (optimale) stemming kunt komen en hoe je dit bij je leerlingen kunt bewerkstelligen.

Je bent je bewust van automatische patronen en je weet hoe je ongewenste patronen kunt doorbreken bij jezelf en je leerlingen.

Je hebt geleerd hoe je meer emotioneel evenwicht kunt ervaren in hoe je denkt, wat je doet en wat je voelt en dit ook bij je leerlingen kunt bewerkstelligen.

Je weet welke methodieken je kunt inzetten bij verschillende mentale thema’s.

 

 

Trainster:

Eline Wierstra is NLP Master coach en NLP trainer en houdt zich bezig met het begeleiden van sporters en mensen uit het bedrijfsleven om tot optimale prestaties te komen. Daarnaast is ze werkzaam als tennislerares waarbij ze in haar trainingen extra aandacht besteed aan het mentale aspect van tennis.

 

Planning training

Dag 1: Betekenis geven aan een situatie

Jouw interne werkelijkheid bepaalt in grote mate je gedrag, gedachten en gevoelens. Hoe kun je hier invloed op uitoefenen?

 

Dag 2: Optimale gemoedstoestanden

Welke gemoedstoestanden heb je nodig in je training/wedstrijd? En hoe kun je deze gemakkelijk oproepen.

 

Dag 3: Het ontdekken van je onbewuste strategieën en patronen

  • Beslissingsstrategie
  • Motivatiestrategie

 

Dagindeling:

9.30-10.30 uur theorie

11.00 -12.00 uur op de baan

12.00-13.00 uur evaluatie

 

(34 keer bekeken, 1 bezoekers vandaag)