Zeer compleet training en voedinggschema voor tennissers

Ben jij een fanatieke tennisser die een stapje verder wilt zetten dan de rest? Dan zit je hier goed met ons zeer compleet training en voedinggschema voor tennissers. We gebruiken uitgekiende reguliere trainingen, aangevuld met sportspecifieke krachttraining, aansluitend voedingsschema en slimme training en wedstrijdtips om jou helemaal klaar te stomen voor het hogere niveau. Dit schema is opgesteld door Eline Wierstra, voormalig top 10 jeugdtennisser en Patrick van der Velde van Krachttraining.net.

De voordelen van dit training en voedinggschema voor tennissers

Met dit schema wordt je simpelweg een betere, snellere, explosievere tennisser die optimaal voorbereid is op het volgende tennisseizoen. Je leert je reguliere trainingen af te stemmen met uiterst effectieve sportspecifieke krachttrainingen. Door een goed aansluitend voedingsschema benut je de krachttrainingen optimaal en heeft het ook echt effect.

Je sprints over de baan worden sneller

Dankzij de reguliere- en krachttraining oefeningen wordt je explosiever en dus je sprints sneller. Je haalt ballen makkelijker bij het net en kan ook weer sneller je positie innemen op de baan.

Je slagen worden harder en explosiever

Ook hier zorgt focus op kracht en explosiviteit ervoor dat je harder slaat en je aanvallen dus moeilijker te pareren.

Je service wordt harder

Dankzij sterkere core, arm, borst en schouderspieren zal je significant harder kunnen serveren.

Minder blessuregevoelig

Dankzij krachtraining train je extra de stabiliteitsspieren en maak je spieren en pezen sterker. Dit vermindert de kans op blessures en bijvoorbeeld enkel verzwikkingen.

Ga slimmer om met voeding tijdens trainingen en wedstrijden

Krijg goede tips wat en hoeveel te eten voor maximaal rendement en herstel voor, tijdens en na een training of wedstrijd

Speel slimmer

Dankzij de mentale tips in dit schema ga jij slimmer spelen en wordt je mentaal sterker.

Wat behandelt het training en voedinggschema voor tennissers?

Dit schema geeft antwoord op vragen zoals:

  • Wat zijn de belangrijkste spiergroepen bij tennis en hoe moet je ze trainen voor optimaal resultaat?
  • Welke rol speelt lenigheid?
  • Welke energiesystemen worden aangesproken en hoe train je ze?
  • Hoevaak kan je het beste reguliere trainingen en krachttrainingen doen per week?
  • Hoe ziet het optimale krachttraining schema voor tennissers eruit?
  • Wat zijn de beste intervaltrainingen voor tennissers?
  • Hoe kan je je krachttoename goed meten?
  • Hoe ziet een goed 10 weeks schema eruit voor reguliere en krachttrainingen voor tennis?
  • Wat is een correcte uitvoering van de oefeningen?
  • Wat eet je het beste voor/ tijdens en na een training of wedstrijd?
  • Wat is het beste voedingsschema voor meer kracht/ explosiviteit?
  • Hoe moet je eten voor spiergroei, zonder dik te worden?
  • Wat zijn echt werkzame en effectieve supplementen voor tennissers?

Los hiervan nog voorbeeld voedingsschema’s, supplementenschema’s en mentale tips, al bij al dus een zeer compleet training, voeding, supplementen en mentaal schema voor tennissers!

Download het training en voedinggschema voor tennissers

Dit 85 pagina’s tellende schema, boordevol waardevolle informatie heb je al voor slechts 9,95 euro. Wij zijn zo overtuigd van de kwaliteit van dit schema dat wij een 100% niet goed geld terug garantie bieden! Download het schema (PDF) en blijf hiermee de competitie een grote stap voor!

Download het schema voor tennissers

(168 keer bekeken, 1 bezoekers vandaag)